Det där med övre underkläder…

Standard

Att köpa underkläder är svårt, att göra det om man inte har standardstorlek är svårare, att göra det på nätet är skitsvårt.
Men nu har jag hittat ett kanonsida som underlättar det svåra, det svårare samt det som är skitsvårt. Tre roligheter i en, som ett kinderägg. Typ!

När jag letar sport- eller vanlig BH letar jag mig blå. Den ska naturligtvis sitta bekvämt men det viktigaste är ändå att den gör sitt jobb när det gäller gravitationen. Man kan tycka att det är rätt låga krav och därmed enkla att uppfylla. Men icke, i synnerhet inte om man letar på nätet.

Tror dock att Hogengård of SWEDEN kan hjälpa mig. Dels är utbudet riktigt bra, det finns massa olika storlekar att välja mellan å om jag ska köpa en sport-BH kan jag gå till en butik här i Uppsala och prova ut den först. Det är inte bara i Uppsala det går att prova utan i andra städer. Allt enligt uppgifter på hemsidan. Kanoners!

Vill man inte köpa underkläder kan man även köpa träningskläder och det vill jag ju så klart. Men först ska jag botanisera bland alla bikinisar som finns. Det lär ju gå åt några stycken i höst när jag tänker vara borta länge i fukt och värme.

Shopingdag idag, det roar mig!

Bra

10 responses »

  1. Hej !
    Har precis gjort slag i saken och köpt Hogengård Comfort support sport-bh. Det bästa köpet av bh jag någonsin gjort !! Kan verkligen rekommendera den. Så skön, men håller ändå ”grejerna” på plats. Sitter åt på ett bekvämt sätt, och det är som att man får en annan hållning oxå då den är rätt bred runtom. Tummen upp !!

      • Var in på Gustaf Mellbin i Sthlm och provade, men jag hade fått rätt bra storleksråd av Helene Hogengård…den satt som en smäck !! Kan vara bra idé att maila henne om storlekar innan man beställer, om man inte är nära en butik som säljer dessa. Finns på hemsidan vilka butiker som är återförsäljare.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

