Sista april…

Standard

Eller valborg, som det också heter, firas idag. I synnerhet här i Uppsala. Fast här duger det inte med enbart valborg nu för tiden. Det är skvalborg, kvalborg, finalborg, festivalborg och gud vet vad.

Det är rätt skönt att vara tant och kunna tacka nej till somligt och fira annat. Jag pallar inte parta i flera dagar längre… bara att acceptera.

Hur som, det är inte bara skönt att vara tant, det är skönt att ha stora barn också. Jag slipper passa och oroa mig sönder och samman. Helt bekväm är jag väl inte, men jag litar på mina stora ungar och jag är säker på att de kommer att klara sig bra.

Dessutom fyller min lillebror år idag. Det är därför de flaggar precis över allt, jag lovar! Grattis Mange, ha en underbar dag!

Idag är det fullt av folk i stan...

Idag är det fullt av folk i stan…

4 responses »

  1. Jag vinkar till min mor och far som jag är säker på står i folkvimlet nånstans där. 🙂
    Det är kul ändå, med traditioner. Här är ju Valborg ingenting, det är lite trist.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

