Drömmar om bastubad…

Standard

Helt plötsligt blev jag apsugen på att bada bastu. Vi har en bastu i föreningen och den är rätt sjysst att använda. Den är fräsch, det finns dusch och toa där samt en liten sittgrupp i rotting så man kan ta igen sig.

Minns att grannen på andra sidan gården hade en liten bastu hemma i badrummet. Vet inte om den finns kvar, grannarna har flyttat för flera år sedan. Jag fick aldrig tillfälle att se den men jag kan tänka mig att den måste ha varit väldigt liten. För så rackarns stora är inte våra badrum i föreningen.

Jag som har både badrum och duschrum hemma borde kunna göra om just duschrummet till en liten bastu. En som man kan sitta ett par tre stycken i, mer än så behövs inte. Fast jag vet å andra sidan om det är görbart, måste i så fall kontakta expertisen och höra efter. Men sugen är jag, det lovar jag.

Googlade omkring på nätet efter upplysningar och inredning när jag ändå satt och drömde. Hittade Badshop.se och fick en massa tips och idéer. Inte bara när det gäller bastu och utrustningen som finns där utan till allt från golv till utemöbler. Kanonsida om du frågar mig!
Så nu ska jag drömma vidare, jag gillar att göra om hemma och nu efter att ha tittat på badshop vet jag inte alls längre var det kommer att sluta.

Förresten, någon som vet varför man säger ”bada bastu”? Jag har ingen susning i alla fall.

bastu

 

7 responses »

  1. Då har jag glädjande nyheter,vi bastar på landet..Bada bastu kommer från att man hoppar i sjön sen in i den varma bastun igen. Puss puss

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

