Påsken på Netflix…

Standard

När andra har firat påsk med vänner och familj har jag firat påsk med Netflix. Jo, jag har firat med en och annan läkare också men de räknar jag inte.

Det är främst två serier jag firat tillsammans med. Två helt olika serier som båda tilltalar mig men på helt skilda sätt.

House of Cards är den första och den känner de flesta till. Handlar främst om maktens män, men minst lika mycket om kvinnorna kring dem. Claire är absolut min favorit. Vacker, sval, kylig  smart som få. Lite som en själv skulle kunna tänkas vara.

En annan kvinna som är mer lik mig och mina vänner är Rita. En dansk lärarinna, också smart, men som gör bort sig i tid och otid trasslar in sig i det ena och det andra. Som sagt,  mer som jag och mina vänner är.

Nu är påsken över för i år och serierna är tittade till sista avsnitten. Det är dags att krypa fram ur Netflixbubblan och börja umgås med kvinnor och andra på riktigt. IRL.

6 responses »

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

