Nu så, nu ska det krigas…

Standard

Åter hemma, är bra slut i kropp och knopp efter läkarbesök, medicinering och småpromenader mellan vårdcentral och buss. Gudars så klen jag är. Kan inte tänka mig hur jag ska orka komma tillbaka till livet före Bronkit!
För ja, det är Bronkit jag har. Det konstaterades efter att vårdcentralens sköterska skickat mig vidare till husläkarakutens läkare. Hon lyssnade och tittade, gav mig inhalationer av luftförsvidgande. Det är något jag är van med sedan barndomens astmaanfall och den smakar precis likadant fortfarande. Å biverkningarna med skakningar och huvudvärk är precis som tidigare. Men det är skit samma, jag kan andas rätt bra nu.
Smärtan i lungorna har jag kvar men det försvinner nog snart det också. Huvudsaken är att jag inte hostar mig fördärvad längre och som sagt, att jag kan andas.

Sjukskriven en vecka men sen jäklar ska jag vara på benen igen. Så det så!

7 responses »

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

