Bara vara…

Standard

Dagen igår var en särskilt sällsynt dag. Dagen igår var en dag då jag inte hade ett enda dugg inbokat, jag hade inget jag måste utföra eller fixa. En härlig dag att bara vara närvarande på.

Dagen igår passade bra för att staka upp riktningar och val. Passade fint att se över drömmar och planer jag hittills haft och gjort. Somligt ska genomföras, somligt har viss planering kvar och en del måste jag fundera vidare över.

Det låter så rackarns allvarligt och det är inte meningen. Jag gillar att drömma, planera och staka upp vägar och det gäller alla mina olika liv. Jobblivet, hemmalivet, reselivet, fotbollslivet, fritidslivet, föreningslivet och alla andra jag har. Det roar mig.

Först ska jag se över mitt resande. Jag måste fundera över hur jag ska lägga upp semesterdagar och ledighet på bästa sätt. Jag ska först åka iväg på en långhelg för att fira och ha det gott i Berlin tillsammans med vänner och bekanta. I höst vill jag åka iväg på långsemester till paradiset. Vara borta och luffa tillsammans med Maria bara för att det är så rackarns gött! Däremellan ska jag till Danmark en hastig sväng för att fira kompisens födelsedag.

Någon gång under året vill jag även fara iväg och gömma mig. Vara helt ensam och njuta mitt eget sällskap en vecka eller så. Strosa omkring, lägga planer för framtiden, ta hand om mig själv och som man säger, bara vara! Letade runt och hittade ett ställe som tilltalade mig. Hoby Gård Bed & Breakfast! Visst låter det härligt att bo och njuta eget sällskap nedåt i landet. Inget som stör, bra ställe att fundera på, bra ställe att vara ute och knalla på, bra ställe att umgås med mig själv. Bra ställe helt enkelt att bara vara på.

Men sen, efter det ska ni se att jag är sugen på sällis så då är det dags att planera för det också!

B&B

6 responses »

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

