Kursat…

Standard

I tisdags var jag på utbildning gällande återsökning. Utan att gå närmare in på vad det är så kan jag säga att kursen var bra på alla sätt och vis och jag åkte därifrån med en massa nya idéer.

Tyvärr fick jag mer än idéer med mig därifrån för lika bra som själva kursen var, lika trist var det runt omkring mig.

Jag visste att vi skulle få morgonfika när vi kom så jag hade enbart tagit mig en kopp kaffe på morgonen. Å snälla ni, påminn mig om att jag inte ska göra det igen, för jag går ju på samma tabbe varje gång! Jag ska inte hoppa över min egen frulle och ta den som erbjuds på kurs. INTE!
Det är tur att jag inte är helveg eftersom den vegetariska smörgåsen var en ostsmörgås. Så det var egentligen inte något problem. Problemet var brödet! Herre gudars, jag tyckte att det var sött redan vid första tuggan, men det var inget emot vad andra och tredje var. Brödet var mjukt, fluffigt och supersött. Det var som att äta en munk, fast utan socker på ytan. Hemskt!

Munkmacka

Munkmacka

När jag senare under dagen hade varit och pudrat näsan klev jag rätt in i en nysning! En av deltagarna hade ruttnat ihop totalt under eftermiddagen, fått feber och värk i kroppen, hostade och nös som fasen. Å naturligtvis, precis när jag kliver ut ur toaletten så nös hon, rätt i ansiktet på mig!

nys

Hon blev alldeles förtvivlad för naturligtvis var det inte hennes fel att det hände. Inte mitt heller förresten. Men likt förbannat sitter jag här hemma nu, ont i kroppen, förkyld, hängig och trött…

Stackars mig!

8 responses »

  1. Alla kurser och föreläsningar går ut på att äta så mycket dålig mat som möjligt och gärna med så mycket animaliskt protein som det går.

  2. Erfarenheter av den sorten vill man inte ha ut av en kursdag. Vi hade internkurs ett par dar med övernattning på Pitehavsbad och vår personalansvarige som höll i det hela var sjuk. Inte bra. Resultatet av den utbildningen blev 3 av 5 sjuka kollegor…

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

