Saknar brööööööööön

Standard

Nu när jag äter efter schema är det egentligen inte mycket jag saknar. Dels så får jag ju äta det jag behöver, jag kan göra goda middagar av det som finns på schemat och jag har aldrig varit mycket för ”skräpmat” över huvud taget.
MEN det finns en sak jag saknar och det är bröd i allmänhet men ett härligt segt och frasigt surdegsbröd i synnerhet!

Å vad gör jag om jag är sugen men inte vill äta, jo jag googlar förstås! Jag har googlat och hittat en härlig sida som handlar om just surdeg. Det finns recept, goda recept så klart. Det finns härliga bilder på ljusa, mörka och grova surdegsbröd. Å jag bara dreglar…
Något jag däremot aldrig sett tidigare är att man kan abonnera på surdegskultur och det är ju jättefiffigt om man inte kan eller vill starta upp en egen surdegskultur. Visserligen är det inte så svårt och har man en gång börjat kan man inte sluta.
Men som sagt, vill man inte eller inte kan så går det att abonnera. Jag är mest ledsen över att jag inte såg den här sidan tidigare när jag själv åt bröd.

Jag KAN visserligen vara snäll och baka bröd åt familjen ändå, bara för att jag vill deras bästa. Men jag vet att jag inte skulle kunna hålla mig undan. Å därför lägger jag in surdeg.com som favorit, bakar och äter lite längre fram.

råg

Så det så!

3 responses »

  1. Jag gjorde paleovåfflor igår, när jag var sugen på bröd. Med avokadoröra och rom blev det jättegott, och jag glömde faktiskt bröd. Men mandelmjöl kanske går bort för dig?

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

