Bytt är bytt…

Standard

Efter många turer och oturer som jag inte går in på här i bloggen är det nu offentligt. Mina arbetsuppgifter och mig med dem byter avdelning och flyttar från Stationsgatan till stadshuset.

Ju mer jag tänker på det desto skönare ska det bli. Det är så mycket jag känner att jag kommer att slippa, mycket jag inte kommer att längta efter. Det, eller rättare sagt de, jag kommer längta efter kan jag träffa ändå hur mycket jag och de vill. No probs!

Fick ett varmt välkomnande av nya chefchefen igår och jag meddelade att jag kan vara på plats så fort det passar. Jag har liksom inget som gör att jag sitter fast på min tjänst eftersom jag tar arbetsuppgifterna med mig.

Jag gillar nystarter, de är både berikande och utvecklande. Så det så!

Bilden kommer ursprungligen från UNT

Bilden kommer ursprungligen från UNT

 

10 responses »

  1. Hej,
    Letade efter en sak via google då jag fick se din anmälan till IVO ang gynläkare. Samma gynläkare som jag har. Först och främst så är det så hemskt hur du blivit behandlad. Blir så upprörd !!
    Det andra jag tänker på är att jag hoppas att du nu är 100% frisk.
    Det tredje är att jag blev rädd eftersom jag själv går till samme gynläkare. Han gjorde utredning på mig för några år sedan då jag blödde, fick göra HPV-test som visade att jag hade högriskvirus , han tog cellprov på livmoderhalsen men sa att allt var bra där. Nu har jag även gjort cellprov hos barnmorska och det var inget där så….men blev så rädd, som sagt, då du skriver att han är så dålig. Får jag fråga vad det var som hände ?? Utredde han dig inte ??
    Gynläkaren tog ett nytt HPV-prov efter ett par månader och då visade det ingenting.
    Kan man tro på det ?!? Han kanske aldrig tog något nytt HPV-prov !
    Ska byta gynläkare direkt !! Vet inte vem som är bra i Uppsala men någon gynläkare som kan sin sak måste väl ändå gå att hitta.
    Jag tänkte så här: han kanske bara säger att cellprovet är bra, han kanske aldrig skickar in det till lab.. Märkligt, men denna tanke har föresvävat mig långt innan jag läste det du skrivit. Måtte det inte vara så !
    Tack att du berättade detta i din blogg !!

    • Jag är rätt dåligt insatt i om HPV-proverna. Men vore jag du så skulle jag ringa till gyn på akademiska och berätta din historia och anledningen till varför du ringer.
      Nikolay Georgiev har gjort flera feldiagnoser men tyvärr har ingen, mer än jag, orkat anmäla honom. Karln är inte klok och ska inte ha en enda patient. Så säg åt dina kompisar att inte gå till honom, inte heller kompisarnas kompisar osv.

      Jag hoppas verkligen att allt är bra med dig. Hör gärna av dig igen.

      Kram Mie

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

