Inte helt lätt…

Standard

Det är inte helt lätt att behålla sitt yogahumör, att vara positiv och glad när det händer så mycket skit överallt. Fega rasistsvin som gömmer sig på Flashback, barn som blir misshandlade av vuxna män, IS och Boko Haram som härjar loss och så vidare i all oändlighet.

Men så blickar jag utåt och ser en sol som skiner från en klarblå himmel och jag bestämmer mig från att pausa från allt elände och ta en promenad i stället. Ut och gå bara för att det gör så rackarns gott för både kropp och själ.
Sen är jag rustad för undersökning. Inte för att det har hänt något ytterligare elände utan bara för att sjukvården är så rackarns bra på att måna om mig och andra patienter.

F F

Se till att det här blir en bra dag. Lova!

 

4 responses »

  1. Visst måste man bry sig om allt elände som händer här o där, men ibland måste man vila ifrån det också 🙂

    Hoppas du fick en skön promenad och att det var lika fint väder som det varit här idag!

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

