Förbannade UNT…

Standard

Som jag skrev på FB så förbannar jag UNT och Staffan Wolters, reporter på denna blaska, som inte har begripit att det är 2015 nu!

Bilden är från UNT

Bilden är från UNT

Ingen har väl undgått att Ebba Busch Thor är en av favoriterna till partiledarposten för Kristdemokraterna. Det står att läsa i de flesta tidningar.

Men UNT, Upsala Nya Tidning, tycker att det är än mer intressant att hon är gravid. Fatta! Hela Uppsalas Ebba, kandidat i Europaparlamentsvalet 2014, kommunalråd,  ev. blivande partiledare och UNT skriver om GRAVIDITETEN! 

Vet ni! Kvinnor kan faktiskt arbeta och vara gravida samtidigt. De kan, hör och häpna, uppfostra barn och arbeta samtidigt! Det är något jag ser omkring mig varje dag! Gravida kvinnor som arbetar, kvinnor med småbarn som gör detsamma.
Dessutom ser jag i artikeln att hon planerar att föda sitt första barn i slutet av maj. Jag är helt övertygad om att varken hon eller Niklas har planerat ankomstdatum för barnet, deras barn. Det är inget som låter sig planeras, inte ens av Niklas eller Ebba trots att de båda är kloka människor.

Jag tycker att det här är riktigt dåligt skrivet, riktigt tramsigt, och tar fokus från grundnyheten om att Ebba kan komma att bli partiledare för Kristdemokraterna. Är det vad hon vill så hoppas jag att det sker. Jag är övertygad om att hon i så fall kommer att göra ett strålande arbete!

Jag har sökt efter en artikel där någon reporter funderar över hur Niklas ska klara av att både bli pappa och spela elitfotboll i Sirius. Men vet ni, jag har inte hittat någon sådan artikel. Inte ens en liten fråga har jag sett om hur han har tänkt sig dela upp föräldraledigheten med Ebba. Konstigt!

Visst är det härligt att de båda ska ha barn, det tar jag inte ifrån dem eller någon annan. Men det är en helt annan sak och hör inte hemma i en artikel om ev. partiledarskap.

Jag säger som Robinson–Erold… Skämmes UNT, skämmes tamefan!

5 responses »

      • Nej, inte det, men när det ska vara privata saker med så känns det som att det borde man inte ta med. Skilja på offentliga saker och privata, det är det som är dåligt många gånger.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

