Äta kakan och ha den kvar…

Standard

Jag lyssnar otroligt mycket på ljudböcker, de flesta är deckare. Men de senaste har varit av helt andra slag.

Först har jag bekantat mig med Ester Nilsson och hennes många funderingar, tankar och handlingar. Mer om det berättar jag om en annan gång.

Nu lyssnar jag på ”Äta kakan och ha den kvar” av Kristin Emilsson. Det är en lättsam bok där jag bara kan hänga med utan att tänka. Boken kommer inte att bli svår att skiljas ifrån vilket det ibland kan vara, så till den grad att det blir en slags separationsångest!

Det finns dock en sak som retar mig en del och det är att uppläsaren, Maria Lyckow, låter som om hon spelade med i filmen G när hon gestaltar andra personer än huvudpersonen.

I början tänkte jag inte på det alls, men nu har det blivit riktigt irriterande. Trots det tänker jag lyssna ut boken. Har läst eller lyssnat ut alla böcker med ett enda undantag. Å vilken det är kan ni försöka gissa er till!

Bok

15 responses »

  1. Gissar på att du inte stod ut med Mr Gray (Grey) böckerna.. Vill minnas att du hade vissa åsikter om dom.. Jag har själv varken lyssnat eller läst dom o känner inget behov av det heller. Men denna bok ska jag lyssna på för att se om jag är av samma åsikt.

  2. Uppläsaren är superviktigt. Och den smaken är personlig. För mig har den dessutom förändrats. Vissa uppläsare som jag ratade förut har nu blivit favoriter. Rätt uppläsare till rätt bok – det är viktigt.

  3. Äta kakan.. har jag inte bekantat mig med däremot Ester, blir arg och irriterad när jag lyssnar på den… men det kan vi ta en annan gång.
    Har fortfarande inte klurat ut om jag uppskattar ljudböcker eller inte… om jag inte är i gång o promenerar el så så somnar jag! Håller helt med om att uppläsaren är superviktig men jag föredrar nog böcker iaf. Pocketböcker!

    • Ja, vi tar det en annan gång. Men jag håller med dig, böckerna väcker känslor av både det ena och det andra.
      Jag orkar inte läsa en hel bok än, men hoppas att det ändrar sig snart. Än har jag svårt att hålla en röd tråd och jag blir trött i skallen av att läsa. Då är lyssna smidigt! 🙂

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

