Det där med att vara spontan…

Standard

Maria skriver om det där med att vara spontan. Att ta tillvara på tillfällena när de kommer å uppskatta dem. Å jag håller så klart med. Det gör jag ofta eftersom mina vänner är kloka kvinnor!
Men jag tycker att det där med att vara spontan blir mer och mer ovanligt. Minns tidigare när kompisar kunde komma över på en spontanfika, rätt var det var så stod de i hallen och ville umgås. Samma med mig själv. Ibland fick jag ryck och svängde förbi kompisar när andan föll på, bjöd in mig på fika eller middag bara så där. Utan krusiduller, utan planerande och utan krav på att bli underhållen.

Men nu är det allt mer tyst tycker jag. Å det är väl egentligen ingens fel direkt, det är väl så vi lever nu för tiden. Fast det är bara vi som kan ändra på det, om vi vill förstås!

Jag vill! Jag vill ha fler spontana möten i livet, i riktiga livet! För visst finns det tid för möten i kalendern? Om inte, skapa den!

UmGås

UmGås

 

10 responses »

  1. Komma och hälsa på utan att ha bokat tid??? Nej, nej, nej, det kan man inte göra i Sverige.

    I många andra kulturer kan man dock göra så. Trevligt? Javisst! 🙂

    Fast vi kan ju vara spontana på andra sätt. I alla fall när vi tagit en pilsner eller fem.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

