Fett med fett…

Standard

Funderade på att laga mat för en stund sedan men fastnade i ett program om feta kvinnor. Å då menar jag feta, runt 300 kilo är inte ovanligt. Det är ingen aptitretare kan jag lova. Antar att jag måste stänga av om det ska bli någon matlust och middag idag.

Kvinnorna påstår att de älskar sin vikt, att de är rädda för att gå ner och bli smala. Kan inte begripa hur de tänker och varför de utsätter sig och sina kroppar för den enorma påfrestning som övervikten ger. Å jag vägrar tro att de verkligen trivs och älskar sig själva. Vägrar!

Apropå det så är det tolv dagar kvar till jag startar min 16-veckors Challenge. Eller lärlingstid som jag kallar det. 16 veckor som jag ska satsa på kost och träning, stenhårt! Men tro inte att jag slutar när de veckorna är över, onej! Men då räknar jag med att jag inte behöver utmanas, ledas eller puttas utan att jag då är mer självgående.

Tro det eller ej, men jag längtar som faan dit. Det roar mig!

feeder

9 responses »

  1. Jag har också svårt att tro på dem som påstår sig vara nöjda med en sådan kropp. Likadant som de som ser ut som skellett och påstår att det känns bra.
    Kroppen är som du skriver inte gjord för att ha en sådan över/undervikt. Det är skadligt!
    Hoppas du kommer i rätta spår under de 16 veckorna med extrastöd, sedan är det bara att ånga på 🙂

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

