Varför…

Standard

Efter att sprutat ut min glädje över att äntligen fått ett eget rum på jobbet blir jag ledsen över att behöva få se sådant här…
Tofflan

Det är för övrigt samma människa som skrev jämförde ”nej på sökt jobb en fredag känns lika jävligt som att få ett cancerbesked före helgen

Tack och lov så vet mina vänner, kollegor, chefer och kära bekanta att jag inte tjatat hål i huvudet på någon eller att ingen annan blir hemlös på grund av att jag får eget rum.

De vet också att jag mått oerhört dåligt av att sitta i storrum, att min fritid och hälsa är drabbad och sämre än på länge och att min förbättring och rehabilitering  har backat i stället för att gå framåt just på grund av min situation på arbetet.

Kan förresten tillägga att eget rum inte är det viktigaste. Det viktigaste för mig är familj, vänner och hälsa. Men tyvärr tarvar god hälsa ett eget rum just nu. Så låt mig för guds skull njuta av att ha fått det, låt mig få njuta av att jag kommer att förbättras, att min rehab går framåt och att jag är glad!

38 responses »

  1. Håller med dig om att eget rum, är viktigt när man inte fixar att jobba i större grupper, Den som kom på att man ska ha kontorslandskap skulle jag vilja satt där själv. Det finns studier som visar att det inte jämt är så bra för alla. Länkar till en av dessa, men du vet ju detta – det gör de flesta 🙂

    Önskar dig lycka till med ditt rum, själv njuter jag av att jag numer har eget i alla fall.

    http://www.su.se/forskning/forskningsnyheter/kontorslandskap-hur-p%C3%A5verkar-det-oss-1.133026

    • Tack snälla!
      Jag har letat men inte hittat en enda utredning som visar fördelar med kontorslandskap, eller storrum som det heter idag. Ska även läsa det du skickat mig. Tack igen!
      Ta hand om dig!

      • Ingen orsak, jag har dragit detta med de olika studierna högt upp hos oss. Sjukskrivningarna ökar.
        Var rädd om dig, vi har många år att jobba ännu.
        Ta hand om dig du med!

        • Det är konstigt att arbetsgivarna fortsätter förorda storrum när allt visar på att det kostar mer än något annat. Inte bara i sjukskrivningar utan också i tappad arbetsförmåga. Produktiviteten sjunker med runt 20 %
          Lovar att vara rädd om mig. Du också!

  2. En idiot, med en offerkofta stor som ett cirkustält, som inte har mer självinsikt än en gråsugga och som super bort sig på vartenda jobb den personen lyckas dupera sig till är inget att bry sig om. Absolut ingenting.

  3. Men så dumt skrivet, varför vill man vara elak?
    Dessutom på sociala medier 😯

    Som sagt hade jag inte orkat någon längre tid i ett ”storrum” heller
    Jag hoppas verkligen du kan få lov att vara lite friskare och få lugn och ro i ditt eget rum 😀

  4. Lustigt nog så stötte jag, igårkväll, på ett citat i en bok jag just läser, ”Den blonda babianen”, som passar så extremt bra här..

    ”Dom tror att deras lidande beror på en massa olika skäl – deras rättigheter har åsidosatts, de har förlorat nånting, de har blivit bestulna eller förtalade eller illa behandlade… Men för det mesta håller dom på och drunknar i en giftpöl som dom åstadkommit själva”

    Så oerhört på pricken!! 🙂

  5. Allting är relativt, sant. Alla har vi vårt. Jag har aldrig begripit varför vi säger i-landsproblem, vi lever ju i ett i-land och kan väl mest referera till det? Därför inte sagt att man inte kan förstå andras nöd.
    Det ät inte heller så jäkla svårt att glädjas med andra. Låt inte en liten människa ta död på din glädje!

  6. Brukar inte lägga mig i men det är nog nu!
    Tänk om ni/du någon gång kollade upp vad tweetar o inlägg egentligen handlar om innan ni vräker ur er en massa nonsens!
    Tror du verkligen på allvar att ALLT som skrivs handlar om just DIG??
    Pinsamt!

        • Hur många hjärnceller saknas?
          Du upplever en sak – tweetar om den direkt – skriver senare ett blogginlägg som tar längre tid än att slänga iväg tweets.

          Det är skrattretande hur man kan vara så ego att allt handlar om en själv. Vem fan gör en big deal av eget rum på kontoret?! När det handlar om hemlösa är det en big deal. Ser ni skillnaden?

          Dessutom att inte göra tweeten anonym och lägga ut den? Jag plockar gärna mycket av din text utan att fråga, och hittar på om dig.
          Nej du, nu är du allt polisanmäld i det nya året. Gott nytt år!!

          • Inte allt, en tweet. Svårt att förstå?
            Ja, jag mörkar inte, tycker det är fegt. Skriver därför inte ut sådant i låsta inlägg heller. Tramsigt.
            Polisanmäld, så kul! För vad?

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

