Mie – Arbetsgivaren 0 – 1…

Standard

Som ni vet har jag försökt att förmå arbetsgivaren att ge mig ett eget rum. Jag har suttit i kontorslandskap med 13 platser och personer och det har INTE FUNGERAT för mig.

Jag har fått höra att det är något som ska tas upp i ledningsgruppen, sen har det varit tyst. Jag har påmint säkert en fem eller sex gånger utan att få svar. Under den tiden har andra fått flytta in i de tomma ”singelrummen” medan jag har fått sitta i storrum.

Nu har det hänt igen. Inför omorganisationen har jag sagt att jag måste ha eget rum. Jag blev ombedd att komma in med ett par förklarande rader och jag mailade och berättade genast att jag inte orkar sitta i storrum. Jag blir helt slut och tappar orken, kan inte koncentrera mig eller hålla en röd tråd i samtal eller arbetsuppgifter. Jag kan inte ens komma ihåg vad jag läst om jag läser längre texter. Jag har har även tappat en massa arbetsförmåga och kan inte gå för fullt.Jag kostar med andra ord en hel del för arbetsgivaren nu och det jag betalar med är min knopp och själ.

För så är det, efter min sjukdom och behandling mår jag inte som tidigare. Jag har en lägre stresströskel, är känslig mot ljud, blir fort trött i skallen osv. Så är det bara och det tar tid för kropp och knopp att läka.

Så idag fick vi äntligen veta var vi ska sitta efter flytten på fredag och vet ni, jag ska FORTSÄTTA SITTA I KONTORSLANDSKAP!!! Den enda skillnaden är att jag ska sitta och stirra in i en vägg, med ryggen mot alla andra i rummet. Å i stället för 13 platser finns det nu 16.

Tack för det Uppsala kommun, tack så mycket. Jag kan inte se det på något annat vis än att det är personligt, riktat direkt mot mig!

Bilden är från insidan.uppsala.se

Bilden är från insidan.uppsala.se

 

19 responses »

  1. Usch vilken arbetsgivare! Be om en skriftlig motivering till varför just du inte får sitta i eget rum. Anmäl till skyddsombudet, det är en arbetsmiljöfråga och kommuner har tydliga strukturer för hur sådana ärenden måste behandlas

  2. Det var verkligen tråkigt 😦
    Jag hade inte klarat att sitta så heller och slipper som tur är det också.
    Hoppas, hoppas verkligen att du kan få dem att ändra sig på något sätt!!

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

