God morgon…

Standard

Jag säger som Maria, jag älskar tysta helgmorgnar.

Dotter och sväris ligger och sover fortfarande. Å det är inget konstigt med det, dotter jobbade i natt och var väl inte hemma förrän vid halvfemtiden i morse. Då får man sova, å då slipper jag städa.

Men egentligen borde jag packa en smula. Jag och mannen ska iväg på en kryssning till Helsingfors. Bara ha det gott och ta det lugnt. Det gäller att passa på medan man kan för snart smäller det till och nya året är här och med det en massa att göra. Visserligen kuligheter men dock!

Som sagt, älskar mina tysta morgnar. Startar datorn, tänder ljus och sörplar kaffe. Läser nyheter och hälsar på hos mina bloggsystrar. Tar en kopp till tillsammans med vän via Insta. Perfekt början på morgonen.

Men nu, packa!

morgonen

7 responses »

    • Jag umgås också gärna med mig själv om morgonen i stillhet med ett inre lugn och trivs, problemet är bara att när min morgon infaller så är redan alla andra uppe och för en massa väsen… så det blir inte så mycket med det 😉

      Tycker dock att jag kan hitta inre lugn och trivas om kvällarna när morgonmänniskorna däckat!

      Det har väl inte med vilken tid på dygnet man hittar sin stillhet och lugn huruvida man trivs med sig själv 😯

      Jag trivs utmärkt med mig själv även om lugnet infaller om kvällen…

        • Ett högst sannolikt antagande 😉

          Men de morgnar jag vaknar först, dvs de morgnar som är lugna, är ju lika trivsamma som kvällarna
          Jag tror som sagt inte det spelar så stor roll vilken tid på dygnet man har stillhet och ro…

  1. I lördags klev vi inte upp förräns kvart över elva, det blev frukost och mellokryss i sängen. Oftast tycker jag bättre om att sitta vid köksbordet, men, omväxling förnöjer också 🙂

    Hoppas ni får en trevlig kryssning !!

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

