Jag hör så rackarns dåligt…

Standard

Det där med att lyssna på min kropp har aldrig varit lätt. Men efter min parentes så har jag blivit bättre på det. Åtminstone lite bättre på att lyssna. Jag har också börjat acceptera att jag hade fel när jag såg fram mot att få bli som vanligt igen, som innan parentesen. Så blir det aldrig! Det blir jäkligt annorlunda men det betyder inte att det behöver bli dåligt, annorlunda kan bli bra!
Till sist har jag insett att jag inte är frisk och att det kommer att ta tid för mig att återhämta mig, tid att bli frisk på mitt nya sätt.

Jag är visserligen cancerfri men jag är inte frisk.

Dock ska jag bespara er alla mina krämpor och orerande om mitt mående. Däremot kan jag berätta att jag idag lyssnade på kroppen när den skrek ut sitt nej! Jag är helt enkelt aptrött i både kropp och själ samtidigt som jag är tokstressad inom mig. Det är inget som syns på mig men det känns!

Jag har försökt att få AG att förstå att jag inte kan sitta i storrum tillsammans med pratglada kollegor. Ibland är det ett sånt jäkla liv att jag inte hör vad jag själv tänker.
Jag har svårt att förstå vad jag läser och orkar inte läsa längre texter. Jag har ibland svårt att hålla en röd tråd i det jag pratar om eller skriver, jag tål inte ljud och tappar bort ord när jag pratar.
Å nu har jag fått nog. Jag fixar inte att sitta i storrum, jag tänker inte låta arbetsmiljön tära på min redan trötta lekamen. Jag tänker ta hand om mig själv!

Så det så!

Å om ett år vill jag åka till paradiset. SKA jag åka till paradiset!

Å om ett år vill jag åka till paradiset. SKA jag åka till paradiset!

17 responses »

  1. Gullis!! Du e välkommen till mig i vilda väsby..Ett dygn m varmt skumbad o jag lagar middag åt dig.Vi dricker goo vin o bubblar om allt o inget!!! Välkommen! Puss puss

  2. Jag hoppas du får en bättre miljölösning på jobbet, men tills dess, ta hand om dig och kurera dig väl, bra att du säger ifrån när kroppen gör det !! Resor att se fram emot är alltid bra för kropp o knopp !!

  3. Det är galet detta med stora grupper folk o ett rum som dessutom ska sköta jobbet! Det finns några stycken utredningar om att folk tappar takten med upp till ca 20-60% .. och det är mycket – bara det skulle göra arbetsgivaren mån om att ha det annorlunda.

  4. Ibland funderar jag på om det är hjärnan eller kroppen som säger nej, hjärnan vill till att luras har jag märkt, men när kroppen säger ifrån på riktigt då vet man.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

