Ytfix…

Standard

Jag hade tänkt mig en sovmorgon idag men kroppen ville annat. Så före sex satte jag igång med packningen. Slås fortfarande av hur olika packandet har blivit i takt med att åren går.

Det tyngsta och mest skrymmande jag har med mig är allt ytfix. Sånt tar plats! Sen är det inte så mycket jag behöver packa, jag ska ju hem igen i morgon. Å jag är säker på att om jag missar något så kan Nilla antingen låna mig eller också får jag väl handla i metropolen Avesta.

Med tanke på allt ytfix jag bär med mig ska det bli mycket spännande att se hur jag fixar Berlinresan i vår. Jag åker med enbart handbagage så jag antar att den största delen av reskassan kommer att gå till just ytfix.

Fast nu slogs jag av en tanke… Jag som Buzzar och äter Beauty pearls borde väl inte behöva så mycket ytfix? Jag borde i stället ha en persikohy, ett lättskött hårsvall och pigga ögon!! Eller?

Jag kan dock säga att jag inte märkt ett skit. Fast så har jag inte ätit skönhetspärlorna en hel månad ens utan bara ett par veckor. Så vad kan en begära? Fick förresten erbjudande om att fortsätta köpa pärlorna för en billig peng men nej, jag tror jag skiter i det. Jag kan i stället röra mig ute i friska luften, äta en god och färgglad kost, sova gott och låta bli att stressa. Det kostar inget extra och ger så mycket mer.

Men först, Daladygn!

 

19 responses »

  1. Senaste resorna utan att checka in bagage har lärt mig att klara mig på ett minimum – man får ju inte ha så mycket krämer och sånt. Förr var necessären största vikten. Idag är den fylld med linser, några provpåsar hudkräm, en pincett och en rakhyvel. Åker jag på storstadssemester lägger jag till en ögonskugga och ett rouge och en underlagskräm. Check!

  2. Pingback: Ytfix? | Absolut ointressant

  3. Jag tror att hemligheten ligger i att aldrig börja med så mycket fix. Jag har minimalt med smink och folk är vana att se mig så. Visst se jag piggar ut med fix, men även desto tröttare ut om man vet skillnaden. Försöker därför fortfarande stå emot alla lockelser att fixa för mycket.

    Men egentligen handlar allt om att jag är morgontrött. Ägnar inte en minut extra åt onödiga saker på morgonen. Fort ska det gå.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

