Så sjukt trött…

Standard

Jäklar så sjukt det är i mitt WP-flöde. Var och varannan bloggarvän och bekant har ont i halsen, hostar, kackar och har feber. Så även jag och kocksonen där hemma.

När jag är sjuk vill jag sova, sova mycket. Men med vuxna barn hemma är det svårt! De har liksom en helt annan dygnsrytm än jag har. Visserligen jobbar son och svärisdotter inom restaurangbranschen och därmed har de sena kvällar. Men som sagt, nu är han sjuk och svärdotter jobbar inte för tillfället. Så sov då!

Dotter och svärisson jobbar inte heller för tillfället. Så de är ute och drar halva nätterna och kommer således hem när vanligt folk sover som bäst. Vanligt folk utom jag!

Jag är så jäkla lättväckt och vaknar av att de kommer hem, vaknar av att de smäller i dörrarna, vaknar av att de tar nattmat, vatten och allt annat som måste göras under natten.

Herre jävlar, jag sov bättre när de var små än nu när de är vuxna! Så ni småbarnsföräldrar som tror att det blir bättre… HA!

Så hemma hos mig ska man inte vara sjuk. Inte om man vill sova sig frisk åtminstone! Å det är precis vad jag vill, jag vill sova, sova mig frisk!

Det här roar mig icke!

wpid-20140902_065442.jpg

14 responses »

    • Längst in i lägenheten finns ju båda ungarnas rum… Mitt har åtminstone två hallar ifrån ingången. Typ
      Fast snart flyttar sonen och då har jag en ”störning” mindre. 🙂

  1. Men då. Jag som precis har jobbmailat dig om en lång eftermiddagsfika idag. Vi kanske kan ta den nästa vecka istället ? Lunch kan gå alldeles utmärkt också i fall flicksnärtan har tid ;-). Kram och krya på sig.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

