Olika lika…

Standard

Den här helgen har kommit och gått i ett rasande tempo. Den är förvisso inte över riktigt än men det står inte på.

Fredagkvällen tillbringades på Studenterna där en fotbollslandskamp mellan Sverige och Finland gick av stapeln. Jag själv tillbringade hela matchen i VIP-logen. Eller som Nils Karlsson Pyssling skulle ha sagt, jag hade det chill i VIP-en.

Gårdagen var jag och mannen i skogen och plockade svamp. En riktigt lyckad tur där till och med vädret var på vår sida. Vi kom hem med både vanliga- och trattkantareller, rödgul och svart trumpetsvamp och en blomkålssvamp. Vi körde en provsmakning av alla svampar och jag tror nog blomkålssvampen vann, sen kom alla andra på delad andraplats.

Idag är jag tillbaka på Studenternas igen. Idag är det Sirius damer som tar emot Älta och jag ska rapportera den matchen. Är du intresserad så kan du se hur det går här.

I morgon är en ny vecka och snart är det helg igen. Så det så!

sv

 

7 responses »

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

