Då vet jag…

Standard

Det märks rätt tydligt att många inte längre orkar ta in allt det hemska som händer runt oss. På Facebook har det varit rätt tydligt de senaste dagarna.

När ett inlägg om ett avlivningsbeslut på en ev. smittad hund sprids oftare än ett om att flera människor blir skjutna i Blackeberg och Malmö vet jag…
När en hunds avlivning väcker mer känslor än att 5 000 barn sökt asyl i Sverige bara i år vet jag…
När hundens öde väcker starkare reaktioner än IS framryckning i Irak och Syrien vet jag…
När man reagerar kraftigare på att hunden inte får leva än att Kerim Mrabti tackat nej till landslaget för P20 pga känningar bak i låret vet jag…

Då vet jag att folk inte orkar ta in hemskheter och att jag själv bryr mig om större saker än en ev. ebolasmittad hund.

 

2 responses »

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

