Det finns fördelar med allt…

Standard

… även med en förkylning, jag lovar!

Nu när jag sitter här hemma med sönderhostad hals, snorig och jävlig kan jag glädja andra genom att snapchata snyggbilder på mig själv. Det stärker alltid någon annan och det är ju bra.

Jag har faktiskt sådan ork att jag kan fortsätta sticka tröjor och annat till de små som inget eget har. Jag har också tid att planera in höstens alla event, träningar, roligheter och skriva in dem i kalendern.
Tid finns också för att rensa bland alla papper här hemma. Spara det som ska sparas och kasta det som kan kastas. Märker att kastahögen är numera större än sparahögen å det tackar jag ettor och nollor för.

Tyvärr betyder förkylningen att jag inte åker iväg till Falun som planerat. Därmed kommer jag inte att träffa Dalavännen som planerat men tack och lov finns hon kvar och kan ta emot mig någon annan gång. Det vet jag!

Å med handen på hjärtat, vad är en förkylning att gnälla om? Oavsett hur jävligt det än känns så blir den förbannat fjuttig om man jämför med all djävulskap som händer ute i världen. Det är ju inte ebola jag fått direkt!

Förkylningsvirus

 

3 responses »

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

