Tiden, tiden, tiden…

Standard

Jag vete 17 vad jag gör som är så tidskrävande men jag tycker inte att jag  hinner med något längre. Jag gör mest det jag måste och missar det jag vill. Jag har hamnat helskevt i livet, rutinerna finns inte och det känns konstigt. Jag gillar rutiner, jag gillar att hinna med både måstesaker och sånt jag vill själv.

Jag antar att det är jobblivet som spiller över på hemmalivet och ställer till det. Visst flyter allt på när det gäller jobb, men ändå svävar vi omkring i något slags intet. Vi vet inte hur det nya styret kommer att påverka oss på kontoret, vi vet att vi måste flytta ut från vårt våningsplan på jobbet (det översta) för att ge plats åt politiker och stab. Men var vi ska sitta har vi inte en aning om. Mitt i allt organiserar vi om oss och det är bara ett fåtal tjänster som är klara. Vi andra hoppas och tror att vi kommer att vara kvar i våra enheter och förvaltningar.

Något som jag ändå tog mig tid till var en AW med närmaste kollegorna igår kväll. Dotter kom också ner och AW:ade med oss en stund innan hon drog vidare till sitt. Sen var den kvällen borta och jag gick i säng utan att passera gå.

Idag är en ny dag så jag ska försöka hinna med både måsten och annat. Å även om det inte blir som planerat blir det bra, det vet jag!

 

9 responses »

  1. Jag har haft två dagar semester. Planen var att jag skulle ta hand om mitt hem. Sure… det gick åt helvete med det. !!! Man far runt som ett yrväder både hit och dit. Börjar så smått längta efter pensionen.. eller 46 millar på lotto. 🙂

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

