Jobb(ig) insikt…

Standard

Äntligen har det slagit mig, äntligen har jag lärt mig!
Under mina senaste yrkesverksamma år har jag tydligen gjort fel när jag löst mina problem på egen hand.
Jag trodde i min enfald att det var bra att ta egna initiativ, att arbeta snabbt och därmed kostnadseffektivt, att ta frågorna med de direkt inblandade utan att tära på chefernas, både de officiella och de inofficiellas, tid.

Men som sagt, jag hade fel. Jag ska ta mina eventuella problem eller frågor med chefen, den officiella eller den inofficiella. Sen ska jag vänta på att bli kallad till ett möte med de inblandade samt några fler. På detta möte ska jag då sitta och reda ut ev. frågetecken.
Som ni förstår kan det ta flera veckor att reda ut något jag själv klarar inom några minuter. Sanslöst!
Jag är f.ö. den som har längst erfarenhet och har varit den enda på kontoret som arbetat med uppgifterna. Jag kan det här och vet precis vilka jag ska kontakta och samarbeta med.

Jag har funderat på vad detta kan bero på och antingen ser de mig som helt inkompetent eller också handlar det om att jag ”enbart” är uppdragssekreterare och därmed längst ner på näringskedjan.
Hur som, det är tröttsamt att inte få vara effektiv på arbetet, tröttsamt att behöva springa till cheferna så fort jag undrar över något. Tröttsamt och skapar mer hinder och onödigt tidsspill.

Men jag vet vem som är chef och vem som inte är det så det är bara för mig att böja mig. Kosta vad det kosta vill. Min arbetstid är tack och lov inte lika kostsam som andras.

9 responses »

  1. Det verkar helt sanslöst.
    Att cheferna har tid med dig då? Eller det är väl just det de inte har. Det låter som en hel del ska ordnas ”under radarn” fast det är väl osolidariskt förstås. Och lär upptäckas och irriteras över.
    Morr!

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

