Med livet som insats…

Standard

Som vanligt är det helt galet ute på cykelvägarna här i Uppsala. På min väg till jobbet är det dessutom ett par aktiva vägarbeten som gör att man inte kan cykla på ena sidan av vägen. Men det skiter många cyklister i, cyklar mellan asfaltsläggare och traktorer eller ger sig vingliga ut i vägbanan. Att bara ta cykelvägen på motsatta sidan verkar inte falla dem in över huvud taget. Muppar! Två gånger var jag nära på att dundra in i cyklister före mig eftersom de svängde av mitt framför mig, naturligtvis utan att visa det. Förlamade jävlar!

Men nu är jag på jobbet sen ett tag tillbaka, levande och välbehållen!

Cykel1 Cykel2 Cykel3 cykel4 Cykel5

9 responses »

  1. Hittade mitt första ”körkort ”från när jag var runt 6 och gick på trafikskola och fick lära mig lite trafikvett. Det borde återinföras med årliga uppdateringar.

    • Undra om det finns trafikskolor nu för tiden?
      Först hade jag Televinkens trafikskola, helt underbar. Sen fick jag gå på någon i stan och till sist hade vi trafikkunskap i skolan.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

