Nu är det nog…

Standard

…jag utmanar er alla.

Vad jag tycker om hjärtan i facebookflödet vet ni redan. Men vet ni att det florerar mer skit för ”att uppmärksamma bröst- och prostatacancer”?

Igår svarade jag på en kompis mycket underliga status. Senare fick jag detta:
Haha! Du skulle inte ha kommenterat eller gillat mitt inlägg! Nu måste du välja något av följande och klistra in det på din vägg. Detta är 2014 års spel för att väcks medvetenhet om bröstcancer och prostatacancer.
1. Satan vad mina pungkulor är svettiga
2. Visade brösten för att slippa en fortkörningsbot
3. Har någon en tampong, mina är slut
4. Hur tar jag bort fotsvamp
5. Varför är ingen här när jag är kåt?
6. Inget toalettpapper, strumpor adjö
7. Jag har blivit erbjuden en position som kondomtestare men jag tvekar
8. Jag tror jag är kär, vad ska jag göra
9. Jag har beslutat att stoppa användningen av underkläder
10. Det är bekräftat, jag kommer att vara en mamma/pappa
11. Vann 5089,32 kr på lotto
12. Det var inte en fis, nya byxor tack!
Jag beklagar djupt – jag blev också lurad! Ser framemot att se din status Sorry.. Du gör naturligtvis som du vill..

Gissa om jag la upp något eller inte?

Åter igen, vad är det för jävla trams. Vem har missat att det finns bröst- och prostatacancer över huvud taget? Vem behöver få vetskap eller påminnas om det genom att sätta upp en massa skit i sitt flöde?

Åter, åter igen, ingen cancer är finare än den andra. Vill man väcka medvetandet finns det andra sätt. Starta en insamling  via cancerfondens hemsida. Bli stödmedlem i någon cancerförening, googla och du ska finna! Eller gör allt på en och samma gång. Jag själv köpte precis två nya armband från UngCancer. Gillar du inte att det står FUCK på dem så köp armbanden, eller varför inte ett mobilskal, på Forlife!

GÖR NÅGOT SOM GÖR SKILLNAD!!! Jag köpte armband, vad tänker du göra?

FC

19 responses »

  1. Jag går med mitt – ditt! – armband varenda dag. Och varenda jävla dag förbannar jag cancer. Jag försvarar och förklarar särskilt för mina amerikanska kollegor att jag bär ett armband med ett svärord på. Jag stöttar mina barn och jag tar ”markservicen” för Exet när han är dålig eller inte orkar ta tag i saker och ting. Hos mig kommer du aldrig att hitta en sån där status – däremot förhoppningsvis hjärtan och kärlek – och ilska! – fast av andra anledningar än ”stödja cancer”.

    Jävla skitsnack. Skriv inte så jävla mycket utan gör nånting. Håller helt med dig i varenda mening.

  2. Jag fick det från en kusin som skrev hon vunnit på lotto, grattis svarade jag. Då kom detta – sätt på din status. Jag tog en mild men ändå otänkbar trodde jag, ja varför – veti sj-n, jag bad ingen annan lägga detta. så nu tar det stop. :/ gah!!!

  3. Pingback: Icebucket challange | Nillan på nätet ....

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

