Fler som inte lägger upp hjärtan…

Standard

Det är inte bara jag och mina klokaste vänner som skiter i alla små hjärtan. Mannen min har också reagerat starkt, inte för att han är drabbad, åtminstone inte direkt. Han är meddrabbad. Å jag är både glad och tacksam över att han var och är med mig på min resa.

”Hörni kvinnor. Vad håller ni på med? Det är tydligen dags för en sådan där exkluderande kampanj igen.
Nu ska det tydligen läggas upp ett hjärta på Facebook för att uppmärksamma bröstcancer. Men bara kvinnor får göra det eftersom idiotin sprids genom mail från kvinna till kvinna.
Min kvinna drabbades av cancer för en tid sedan. En helvetesresa som jag gjorde mitt bästa för att lindra genom att finnas där hela tiden. Min (förmodligen rätt konstiga) kvinna valde att inkludera mig. Mest för sin egen skull så klart men även för min. För hade hon valt att hålla mig utanför sin kamp hade både hon och jag lidit enormt.
Så återigen, vad håller ni på med? Visst, alla har inte en partner att dela sin förtvivlan med, det förstår jag. Men lägg av med det här tramset! Vi finns där och vi är viktiga när det hemska slår till. Vi finns där för er, uteslut oss för guds skull inte!

Och by the way. Ingen känd cancerform botas med hjärtan på Facebook. Det gör det däremot med forskning. Så skippa hjärtat och donera en slant till forskningen i stället.”

5 responses »

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

