Inte heller i år lägger jag upp några jävla hjärtan…

Standard

Jag skriver samma sak i år som jag gjorde förra året…

Nu är det dags igen och jag blir än mer trött nu än tidigare. Det är dags att sätta ett litet hjärta i ditt facebookflöde för att visa att du uppmärksammar bröstcancer. Det ska bara delas med andra tjejer/kvinnor. Men vet ni, det skiter jag i.

För det första, inte ens bröstcancer är en tjejgrej. Även män kan få cancer i brösten. För det andra så uppmärksammar jag inte cancer genom att sätta ett hjärta på en facebooksida. Jag gör det genom ENGAGEMANG och PENGAR. För det är pengar som cancerforskningen behöver, ALL cancerforskning.

Jag gör dessutom inte skillnad på cancer och cancer. Den ena är inte ”finare” än någon annan cancer och just bröstcancer får all uppmärksamhet ändå, utan några hjärtan. Däremot anses inte prostata- eller gynekologisk cancer vara lika tjusigt, det är knappt en cancer man törs prata om.

Nä, gör skillnad och stöd cancerfonden i stället för att lägga upp små hjärtan på era facebooksidor. Det är skitenkelt och det finns flera sätt att stödja, precis som det finns flera olika sorters cancer!

Länkar till gyncancer och prostatacancer .

9 responses »

  1. Bra skrivet!
    Jag tycker inte om just den där grejen på FB, att man ska v I s a att man uppmärksamma tex cancer, eller att man faktiskt älskar sina barn. Listan kan göras lång.

  2. Säger som du, jag fick frågan igår med orden sätt ett på din tidslinje och en på den du får frågan från så folk ser hur många du får.? Va? Nej, tack.

  3. Pingback: Nu är det nog… | Mies liv

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

