Kollegor och arbetskamrater…

Standard

Att ha arbetskamrater tycker jag om. Jag har tack och lov flera stycken sådana. Men kollegor kan jag vara utan. Åtminstone de som ljuger utan att blinka och dessutom kör över folk så det står härliga till.

Jag var så jäkla naiv att jag först inte fattade vad som hände. Fick kontrollera uppgifterna ett par gånger innan jag förstod att människan ljög för mig. Helt ogenerat och trots att vi var fler i rummet.
Samma människa tar över ett nätverksmöte i länet jag roddat sedan senvåren. Tar över och erbjuder mig att bidra med mitt kunnande på mötet.
Men då blir jag vrång och sur och tänker jäklar i mig inte bidra med något alls. Däremot kan jag gå på nätverksträffen och suga ut det jag själv behöver i mitt arbete.

Idag är jag inte glad och man gör rätt i att hålla sig väl med mig eller hålla sig borta!

sur

2 responses »

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

