Kupongdrottningar…

Standard

Jag har en vän som jag kallar kupongdrottningen. Men oj vad hon ligger i lä jämfört med kvinnorna i Extreme Couponing.
Men de verkar å andra sidan inte helt friska till skillnad mot min vän.
Kvinnan i det här programmet ska ha en stor fest för tjejerna i ett basketlag. Naturligtvis letar hon kuponger överallt och utför bedjedans för att få ihop kuponger till läsk och pizza.
Det trots att hon har 30 kycklingar, ett tiotal kalkoner och annat i sina frysboxar!
Sin WIC har hon gjort om till lager och där finns bl.a. 110 kartonger med flingor.
Jag undrar lite försiktigt om bäst föredatum inte är en faktor att räkna med när man är en kupongdrottning?
Å varför köpa kuponga pizza när hela frysen är full av bra mat?
Det här är uppenbart inte något jag begriper!
image

7 responses »

  1. Såg ett av dessa programmen för länge sedan, en barnmorska som löpte runt för att få det mesta på kupong, och det som jag tänkte om det hela var att det var ingen bra mat som var på kupongerna. Och hennes pappa berömde henne för hon var så klok mamma till familjen. Ja inte vet ja. Trist tyckte jag mest det var. De hade även de fullt i alla skåp och frysbox. Vansinne är ett annat ord som dök upp i mitt huvud.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

