Äta bör man…

Standard

Det är tur att det går att hitta en massa kuliga veganrecept på nätet!  Å lika tur är det att jag är orädd i köket och testar gärna nya saker. Nu hoppas jag bara att ingredienserna finns att handla här runtomkring.

Jag är inte en totalt oskuld när det gäller att äta oanimaliskt, för det gör jag ibland. Men absolut inte alltid. Ska man sätta etikett på mig så är jag stockholmsvegetarian. Det vill säga, jag äter fisk och skaldjur men inte kött.

Men i helgen blir det vegankäk och det ser jag fram mot. Hoppas också att dalkullan är redo för en växtätarhelg.

varrulle

Ju mer jag googlar desto oftare tänker jag att… Ja varför inte, varför inte gå fullt ut och börja äta vegankost? 😉

10 responses »

  1. Ja, eller så kan man ju äta det oftare utan att bli rabiat. Om jag är i väg och måste välja mellan att gå hungrig eller att äta något med ost (där osten inte går att ta bort) så äter jag men jag har aldrig sånt hemma när katten själv får välja 🙂

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

