Vått som vått…

Standard

Packade vatten och handduk och gav mig iväg till badet.
Väl där gick jag direkt ner i vattnet och simmade en stund.
Då gick solen i moln.
Simmade en stund till och gick upp för att ta en liten tupplur på handduken.
Då började det regna.
Då blev det fart på stranden. Föräldrar ropade upp sina barn ur vattnet. Folk packade ihop sina prylar och åkte härifrån.
Jag låg kvar och ligger här än. På min handduk. Solen strålar. Regnet har upphört.
Jag ska ta ett dopp till innan min lur i solen.
Livet är skönt å vattnet är vått!

image

2 responses »

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

