Nu har Sirius flyttat…

Standard

Det har inte varit helt enkelt att hitta rätt i småviltsdjungeln. Sedan i fredags har jag googlat, mailat, ringt och pratat med en massa människor om vad vi skulle göra med vår lilla tornseglare Sirius.
Sonen tog hand om honom sedan han inte klarat första flygningen ur boet. Boet som finns fyra våningar upp och därför är omöjligt att nå.

Sen började det! Jag pratade med folk från rädda djuren och andra organisationer, googlade och fann till slut en kvinna, viltrehabiliterare, i Uppland som tar hand om djur av olika slag. Tyvärr var hon ledig men jag blev hänvisad till Uppsala kommuns viltvårdare. De som har till jobb att ta hand om vilda djur som av olika anledningar inte tar hand om sig själva!
Där fick jag bara tips om hur jag skulle ta hand om fågeln, vad jag skulle mata den med och han berättade vidare att ungen troligtvis blivit utknuffad ur boet då tillgången på insekter är dålig i år.
Han berättade också att han själv tagit hand om en tornseglare men den dog efter ett par veckor. Sen önskade han oss lycka till. Tack för den liksom!

Till slut, och efter mycket om och men, fick jag kontakt med viltrehabiliteraren igen och hon hänvisade mig till sin dotter. Tog kontakt och hon och mannen kom och hämtade lille Sirius.
Det visade sig att världen är mindre än jag trott för dotterns man har jag känt sedan dryga tjugo år tillbaka. Tänk om jag vetat det från början!

Sirius

2 responses »

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

