Väl omhändertagen…

Standard

Tänk så glad jag är över att jag bor i Uppsala, glad och tacksam över att jag tillhör just det här landstinget och glad, tacksam och ödmjuk över den enormt bra vård jag fått och fortfarande får.

Så här ett år efter gyncancerdiagnos har jag blivit kallad och gått på återbesök. Innan jag träffat läkare har jag varit på magnetröntgen och lämnat blodprover och därefter träffat läkare. Dessutom har jag utöver det kunnat få kontakt med läkare, kontaktsjuksköterska, kurator och andra så fort jag känt oro eller haft något problem. Aldrig har jag känt mig obetydlig, förminskad eller blivit dåligt mottagen när jag träffat någon av dem. ALDRIG.

Igår beställdes även en undersökning som jag ska göra om ett par veckor. En skrapning under narkos. Inte för att de sett något misstänkt utan för att vara riktigt säkra på att allt är bra ända ner på cellnivå.
Idag ringde läkaren jag träffat igår och hon har, tillsammans med en annan läkare, bestämt att jag även ska få göra en PET-kameraundersökning. Åter igen, inte för att de misstänker något utan för att vara riktigt säkra på att allt är bra.

För det är trots allt så att jag inte ser ut som innan strålningen. Det finns strålskador i mig och det är minst lika viktigt för vetenskapen att lära sig hur strålskador ser ut så här pass nära behandling så man kan skilja det från annat elände.

Hur som, jag kan inte nog berömma och vara glad över den vård jag fått och får på Akademiska sjukhuset här i Uppsala. Speciellt bra är naturligtvis alla de som tagit hand om mig på onkologen, ODA, 78 B, Strålning 3 och Gyn 96C. Speciellt och främst Bengan och hans brachybrudar samt tumörteamet. Ni är bäst!

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

