Som flugor…

Standard

Jag begriper inte hur, men jag måste ha ett lik i köket. Det vimlar av små äckliga bananflugor kring diskhoarna och jag lovar att även de är maniskt putsande precis som resten av köket.
Jag har varken frukt eller grönsaker framme. Soppåsen kastas nästan innan det hinner komma sopor i påsen och ingen disk finns framme. Inte kan de komma ut ur avloppet heller för dem har jag jag korkat igen med bottenplupparna! Men lik förbannat så är de där och surrar, dygnet runt!

Jag har två småkoppar med vinäger framme och däri dör de som flugor. Varje dag börjar jag med att hälla upp ny vinäger och varje kväll är det döfullt!

Varifrån kommer de små äcklen tro?

En minut efter jag hällt upp ny vinäger i koppen...

En minut efter jag hällt upp ny vinäger i koppen…

16 responses »

  1. De kommer och går, flugorna. Jag blev också galen på dem förr men nu vet jag att de försvinner när hösten kommer. I augusti förvarar vi allt i kylskåpet precis som du gör. (Hade man haft frukten framme hade flugorna haft kalas). Men flugorna är ändå där ( fast inte så många). Snart är de borta igen som tur är! 🙂
    Kram!

  2. Du vädrar väl ibland?

    Då kommer de ju in utifrån
    Sällskapliga rackare de där, ner i vinglaset, fruktsalladen, ja de vill dela alla dina måltider helt enkelt…

    Sedan om vintern får man sitta där med sitt vinglas utan påflugna flugskrällen 😉

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

