Bra dag…

Standard

Efter en hel dag med ilägg i skon känner jag inte av hälen alls. Så jag fortsätter på samma sätt som jag gjort idag.
Hemma ser jag inte skymten av några baggar längre. Men än köper jag inte hem mjölmat utan väntar ett tag med det. Å ja, jag putsar mitt kök på samma maniska sätt som igår.

Bryggaren är laddad, frukt och bär är framtagna så frukostsmoothien i morgon kommer inte att ge mig frostskador.

Men framför allt är det en bra dag idag eftersom Bengan, min gynonkologdoktor har berättat att allt ser finfint ut. Det finns inga spår efter några tumörer, varken nya eller den gamla. Är fortfarande lite strålskadad men även det har blivit mycket bättre.

Enda smolket i bägaren är att jag skulle köpa en liten flaska bubbel för att fira ikväll. Men glömde av mig och köpte en stor flaska. Det är inget jag sätter i mig på egen hand en vanlig tisdagskväll så den får ligga till en annan kväll. För det finns alltid något att fira, bara man tänker till lite.

ilus_pano_cava

10 responses »

  1. Hoppas det reder ut sig med hälen. Jag hade förstadium till hälsporre i vintras, det var icke kul. Min kiropraktor gav mig råd som tydligen går stick-i-stäv med vad ”alla andra” säger, han tyckte nämligen att jag skulle gå barfota så mycket som möjligt, absolut inte ha inlägg och välja skor med så tunn sula som möjligt. Tja, för mig funkade det faktiskt (kan väl anta att den plågsamma tvärfriktionsmassagen också bidrog till tillfrisknandet.)

    • Men oj, det var verkligen ett helt annat råd än alla andra jag hört. Men så skönt att det fungerade för dig. Jag ska höra med gymmets sjukgymnaster idag tänkte jag. Återkommer! 🙂

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

