Solig eftermiddag…

Standard

Gårdagens soliga förmiddag följdes av en eftermiddag och kväll full med sol. Sol och vänskap! Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på vilka fina vänner jag har.

Peppad av mitt altanröjande kom grannen och vännen Elisabeth över med en flaska bubbel och ett gäng blommor att sätta ute i rabatten. Det kommer att bli så fint att sitta och njuta av rabatten och sippa bubbel.

Senare på kvällen kom svärdotter med mor över. Svärdotter kom för att vara kvar hos sonen och moderskapet och jag fikade, pladdrade och hade det gott. Jag som inte dricker kaffe tog en whisky till kakorna och det gick bra det också.
Av dem fick jag ett jättehäftigt bonsaiträd. Jag har aldrig ägt något så det blir en utmaning att sköta den på bästa sätt. Hur som, snyggt som fasen är det och som sagt, jag är så glad in i hjärtat att jag har vänner kring mig.

Tre goda B

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

