Standard

Tack för alla goda tankar och upprop från er alla.
Tyvärr är det mer som krävs. Utan att ens ha fått svar på sina prov vet man att jag fått livmoderhalscancer. Mer vet jag inte just nu.
Vet inte ens om det är tidig upptäckt eller inte. Vet inte om tumören är aggressiv eller inte, om den spridit sig eller inte.
Naturligtvis hoppas jag in i det sista att den är snäll, långsam och sitter på ett ställe. Om inte, är det kört. Det vet jag.

Inom två veckor får jag svaren på mina frågor och det lär bli de längsta veckorna i mitt liv.

Just nu känns det trist och mycket orättvist. Jag trodde min familj fått så det räcker ändå…

20 responses »

  1. Fy fan vad tråkigt men är det inte (om man nu ska försöka vara positiv) en cancer med väldigt god prognos?
    Två veckor kan kännas som år ibland 😦

    • Jag tänker träna och leva bra, precis som jag gjort och älskar… 🙂
      Jag ska vinna för i min släkt dör man inte i cancer, jag är den första som fått det, och dessutom blir kvinnorna närmare 100 år. Jag tänker följa släktens levnadshistorik.
      Lovar!!

  2. Livmoderhalscancer har god prognos och går att behandla. Jag hoppas, för din skull, att behandlingen inte blir för svår eller att cancern har spridit sig. För det är ju det som är det tuffa just nu – behandling och oron. (Jag gissar att du inte tänker några snälla tankar om Nikolai just nu.)
    Fokusera nu på dig själv och att bekämpa detta skit! Jag är med dig i tanken, jag har ju själv vissa erfarenheter. Mina tumörer var godartade och utan dem och min livmoder mår jag bra idag. Men jag levde i ett helvete hela hösten.
    Du vet var jag finns om du behöver prata!!!
    Var rädd om dig!

    • Ja vännen, det är en god prognos vid tidig upptäckt dock rätt hyfsad även vid senare. Klåparen Nikolaj ska jag anmäla, min kir. föreslog det hon också.
      Jag ska fixa det här, jag har valt livet! Kram

  3. Åhh Mie. Vad trist. Förstår att det sjuhelsikes långa veckor men det är väl väldigt bra prognos för det här? Klart det blir bra. Det blir det! Deså!
    Mamma hade hela livmodern full med cancer och det gick jättebra och det är nog 7 år sedan.
    Kram

  4. Jag kramar bara om. Så hårt och så länge jag kan igenom cyberspace.
    Det blir en hård resa men du är tuff och vi reser med dig.

    • Tack snälla… Det känns fint att jag inte är ensam på resan utan att det finns fler, förutom min IRL-familj som är med mig.
      Det värmer mitt hjärta enormt mycket!

  5. All min kärlek och energi tillägnar jag dig, det är min hjälp till dig! Vad än, hur som, hör av dig om du behöver något! Superduperbamsejätte KRAMEN!


    • Fittläkaren har fått på skallen av min kirurg och dessutom lämnar jag in en anmälan till socialstyrelsen nästa vecka.
      Han ska fan få.
      OM han bara gjort en vanlig jäkla undersökning med fingrarna i mig hade han känt tumören.
      MEN jag ska inte dö, jag är för ung och snygg för det!
      Kram

  6. Gud vad jag känner igen mig!!! Det är en riktigt jobbig tid. Men jag la all min energi på att klå cancerskiten! Jag hoppas att du känner samma och vill klå eländet . Ge allt vad du har helt enkelt! Fortsätt så, och du kommer att klå eländet! Pepp, Pepp!!!!
    Kramar till dig!

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

