Pannkaka

Standard

Fy fan så en del dagar blir….
Min började bra, jag var och tränade och kände mig både pigg och stark. Jag har varit duktig med mina järntabletter och fyllt på mina depåer ordentligt och jag lovar, jag kände skillnad. Härligt!

Gick sen till till kvinnadoktorn på Ackis eftersom jag har lämnat min gamla doktor då jag tappat förtroendet för honom. Hur som, den här doktorn var suveränt duktig, undersökte mig noga och än mer noga.
Men när undersökningen var färdig, bad han mig sitta ner och tog tag om mina händer. Då stannade allt upp!! Å jodå, det finns en tumör bakom livmodern. Mer än så vet jag inte just nu men kommer att gå på ny undersökning förhoppningsvis nu på onsdag, annars blir det nästa onsdag.

Så det som den andra läkaren kallade cysta, polyp, infektion och annat var alltså en tumör. Jag VET att prognosen är rätt god, åtminstone vid tidig upptäckt. Men om det här är en tidig upptäckt eller inte vet jag inte. Vet inte heller om tumörhelvetet är malign eller benign. God eller ond, död eller levande.

Å nu fick jag ett samtal från operationskoordinatorn som berättade att på onsdag, i övermorgon, 07:30 ska jag vara på gyn och opereras.

Nu jävlar blir det åka av!

13 responses »

  1. Söta Mie, det gick bra för mig och jag hade flera tumörer! Det går bra för dig också, det vet jag!!!!
    Massor av tankar och kraft och kramar!!! Hör av dig om du behöver hjälp med vad som helst!!!

      • Du ska vara glad att du fick sån förtur. Det fick jag också i höstas. Plötsligt blev det eld i balken på somliga. Vadå bitter? Jag? Nej men det lidande man utsätts för när inget händer, man har jättebesvärligt på fler sätt än ett rent fysiskt och så går man omkring och inte vet om man har cancer eller ej. Tjolahopp vilket bra humör man är på typ aldrig…
        Nu tänker jag på dig och du ska se att det går bra!!!! Som sagt, hör av dig om det är nåt jag kan göra eller om du vill prata.

    • Ja, jag är så lättad att jag gick till kvinnokliniken… tänker inte ens slösa en tanke på vad som annars hade kunnat ske.
      Jag hoppas att du har rätt i att det kommer att gå bra… jo, det kommer det att göra. Lovar!

  2. Ja, vilken attans tur att du skippade den där andra läkaren och fick komma till en vettig och kompetent läkare OCH att du så snabbt får en operationstid.
    Självklart är tumören godartad, något annat finns inte! Så det så!!!
    Tänker på dig!
    *kramar om*

  3. Fy, fy, jag vet ju nu att det är som du befarat! Jag känner såå igen mig med alla tester och prover och alla olika svar man får. Man vet ju inte hur man ska tänka.
    Kramar till dig!

    • Det är så skönt att du vet precis hur jag har det, vad jag går igenom och hur jag tänker och inte tänker. Det känns tryggt på något vis.
      Så just därför kan du inte ta semesteruppehåll i bloggandet… 🙂
      Kramar

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

