Släppa på glamouren..

Standard

Nu när det är så här kallt ute når jag en gräns. En gräns där till och med jag släpper på glamouren och jag lovar, jag släpper den rejält!
Nu är det dags för storkängor, överdragsbyxor och stor stickad luva. Dessutom har jag funderat på om det är dags att bekänna färg, tantfärg, och skaffa ett par broddar!
Som grädde på glamourmoset måste jag nog ha en värmeväxlare när temperaturen kryper ner under 15 grader.

En typisk Madeiramössa... De här är dock snyggare än min!Jag älskarn!

En typisk Madeiramössa… De här är dock snyggare än min!
Jag älskarn!

Dejta?

10 responses »

  1. Det jag märkte igår var att det var sjukt tungt att gå med broddarna. Plockade av dom efter en kilometer när jag kom till grusad gångväg. Men blir det snorhalt tar jag på dom igen!

    • Fastnar de i på något sätt eller hur blev det så tungt?
      Har jag kängor behöver jag knappt broddar. Men ska jag ut och motionsgå och har träningsdojjorna på mig kommer jag nog knappt framåt utan.
      Fasen så halt det är med träningsskor.

      • Jag har grov sula under mina kängor men det har varit halt ändå. med broddar fick jag lyfta fötterna på ett helt annat sätt eftersom dom hade i snö/is. Det är nog bra träning. Mina kängor är dessutom tunga med stålhätta… kanske bättre på vanliga vandrarskor?

  2. Jag har inte köpt broddar än, men ska, i år ska inte tennisbollen i rumpan behöva lida (eller jag..) för att jag halkar runt !! Kände mig som en michelingubbe i morse, med överdragsbyxor tjockjacka, mössa och huva 🙂

    Va fina vi skall bli, gänget, om det är kallt när vi ska ha daladate sen 🙂

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

