Till attack…

Standard

Vilken tur att jag ringde vårdcentralen, som iofs inte hade tid för mig men sa åt mig att knalla upp till husläkarakuten, å vilken tur att jag gjorde som de sa och knallade dit!

Väl där fick jag träffa en sköterska som hörde sig för hur jag hade det. När jag berättat så skickade hon mig till lab för ett stick i fingret och därefter fick jag nöta väntrumssoffa igen. När provet var färdigt kom sköterskan och berättade mig att värdena var förhöjda och att det tillsammans med min andnöd och smärta gjorde att jag även skulle få träffa en läkare.

In och nöta väntrumssoffa ytterligare ett varv innan det var dags att träffa läkaren. Han lyssnade på hjärtat, lungorna, tittade i halsen och förhörde sig om mitt mående. Jag visste det inte själv men tydligen har jag dragit på mig en lunginflammation och dessutom börjar jag bli röd och prickig i halsen.
Så nu har jag fått antibiotika, hostmedicin och slemlösande… Nu vore det väl FAN om jag inte kan få bli frisk ordentligt.

16 responses »

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

