Konst(igt)

Standard

I stadsparken här i Uppsala har det dykt upp ett par skulpturer. Jag har inte en aning om vilka som gjort dem eller ens när de kom dit. De fanns bara där rätt var det var.
Jag och Mats försöka komma på vad den ena skulpturen föreställde. Vi gissade på lodjur, björnunge och massa annat. Men vi var inte i närheten av det rätta svaret.

Jag fick nyss se via FB och Destination Uppsala att skulpturen föreställer Uppsalas egen Pelle Svanslös!!

Konstnär är Kristina Jansson och den invigdes den 22 september…

6 responses »

    • Haha… ja, det var det kanske! 🙂
      Fast å andra sidan så såg min mamma vargen och hon säger att den sprang. Å inte kan jag tro att lilla mamma far med osanning… 🙂

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

