Det brister rätt rejält…

Standard

Jag måste vara totalt obetydlig här på jobbet för kollegan bredvid…
I morse, precis nu, satt jag på rummet och jobbade. Han stegade förbi, slängde inte ens in en blick i mitt rum och därför sa jag högt och tydligt ”god morgon”.
DÅ stannade han upp och sa ”oj, jag såg inte att du var här”. Innan jag själv hann säga mer än ett par ord slutade han lyssna på mig, mitt i meningen, för att i stället prata med ytterligare en kollega som kom knallandes.

Jag skiter fullständigt i denna man, jag är inte ett dugg beroende av honom i mitt jobb. Men det stör mig som fan att han brister totalt i uppförande och beteende. Det stör mig att han tydligen anser mig vara så totalt obetydlig att han kan skita i att jag pratar direkt med honom och i stället vända sig bort.

Vilken ynklighet, vilken total brist på uppförande.

10 responses »

  1. Vi hade en snubbe som gick i pension när jag var ganska ny. fast han jobbade inte på vår avdelning med med vår avdelning. han gick runt med ersättaren och hälsade på alla säkerhetsledare utom mig… fast jag stod intill.

    • Fy fasen… sånt gör mig vansinnig!
      Jag jobbar i en akademisk värld utan att själv vara akademiker. Å det görs stor skillnad på dem och mig. Dock har jag något de saknar, hyfs och bra uppträdande!

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

