Kultur för Karlström

Standard

Idag är det dags för kulturnatten här i Uppsala. Förstår inte varför det heter så eftersom de flesta eventen börjar nu under förmiddagen och håller på hela kvällen. Men natten… nops!
Hur som, jag ska ner och få mig lite kultur. Dels ska jag ner till Dragarbrunnsgatan och titta på Kittys tavor och dels ska jag knalla Drottninggatan fram och titta in på gallerierna som finns där just nu. Bland annat så ska Anette Wixner ställa ut där.
Jag tänker också få i mig lite ostron och bubbel vid Saluhallen, fast om det räknas till kultur vet jag inte. Det ska vara själva huset då som bär kulturen.
Sen vet jag inte riktigt vad jag ska titta på eller göra. Efter att ha läst programmet har jag inte blivit ett dugg klokare så därför står mitt hopp till er.
Så vad rekommenderar ni… vad ska jag se och göra nu på kulturnatten?

9 responses »

  1. Nja…..du kanske kan ställa dig på Nybron och halsa bärsa eller nått. That´s kultur, eller om man vänder på det ”ur-kult”.
    Puss påre din lilla äggplanta.

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

