Löjligt laglydig…

Standard

… är jag när jag cyklar, självklart!

Men jag måste säga att jag är förvånad och kanske lite imponerad av att det finns så många cyklister som kan och törs cykla trots att de är förlamade!!
Förlamning i armarna tycks vara väldigt utbrett här i Uppsala. För det är inte ofta jag ser någon cyklist visa åt vilket håll denne har tänkt svänga.
Nädå, här svänger de och vinglar lite hur som helst och jag blir lika förbannad varje gång jag ser idioterna. Å själv visar jag åt vilket håll jag ska svänga INNAN jag svänger.
I korsningar så cyklar de mot rött och flänger från körbana till cykelbana och tvärs över trottoarer i sin kamp för att komma fort fram. Å kvar står jag och väntar på rött, i rätt fil!
Jag ser cyklister cykla tvärs över övergångsställen och skiter fullständigt i om det kommer bilar. Å själv kliver jag av och går över eller cyklar vid cykelövergången. Dessutom åt rätt håll!!

Det finns en korsning jag fasar för att åka i för där är det rena kaoset. INTE på grund av dålig skyltning eller så utan på grund av alla förlamade idioter på cykel. Å en och annan gående också. Då är det fara för ens liv att följa reglerna för jag kan vara den enda av ett tjugotal som gör det. Men jag är tjurig, å jag gört!

I den här korsningen får man bita ihop…

 

6 responses »

  1. Du är ett föredöme!!! Annars tycker jag att de flesta av Uppsalas cyklister tycks tro att de har nio liv. Men förlamade är de – trots att de kan cykla, gärna över övergångsställe. Idioter! 👿

    Men… det finns nya, fina bilar som tydligen har tillverkats utan blinkers ocklså. Det är lika irriterande!!!

    • Att det finns bilar utan blinkers nu för tiden har jag också sett. Det är mycket irriterande och rent livsfarligt i högersväng när jag som cyklist ska rakt fram.
      Förlamade i skallen mån tro?

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

