It’s not worth it…

Standard

Bajshaus som inte kunde leverera det som lovats, eller rättare sagt lovade mer än de kunde hålla, har svarat på mitt mail.

Jag berättade vad som utlovats och vad jag fått och undrade hur de skulle kunna kompensera mig.
Svaret:
”Vi beklagar att det har blivit som det har blivit. Innan vi kan bestämma om en ersättning måste vi få lite mer information. Vad gällande ditt tvättställ, vilket var det? Sen angående din handdukstork så säljer vi väldigt sällan vattenventiler till dem, pga att hantverkaren i nästan alla fall har med sig en sådan. Vi har ventiler, men bara till för att koppla på ett VVS-system (att systemet är slutet, tex om man byter ut en radiator.) Vad var det för handdukstork? Och ska den kopplas på ett VVS-system?”

Jag talade åter igenom vad jag köpt och vilket märke det var. Skrev också, åter igen, att jag fått veta att allt var komplett och bara att koppla in.

Svaret:
”Har du någon aning om vem du talade med, bara så vi kan återkoppla detta. Tvättsätllet går absolut att sätta upp på vägg, men man behöver bultar till det. Nu var jag inte med vid erat samtalet, men jag skulle kunna tänka mig att säljaren kanske menade att man inte behövde köpa till några konsoler och angående handdukstorken har oftast hantverkaren ventildelarna.
Det verkar ändå varit lite dålig information från vårt håll, så om du kommer in i helgen kan vi visa dig vad du behöver och ett presentkort på 300:- som plåster på såren. Säg till i informationen när du kommer bara så fixar de ett presentkort efter ditt namn. Välkommen in!”

Jag må vara tjurig men om jag fått höra att allt var med handfatet BORDE INTE BULTARNA HA VARIT MED DÅ??
Vad någon tror sig veta vad försäljaren sade/tänkte/tyckte är helt jävla ointressant. Lika jävla ointressant är det om hantverkarna har egna ventildelar eller inte.
Har jag fått höra att det är komplett så ska det vara det också. Punkt!
Jag handlade för dryga 13´000:- så tre hundra är väldigt ynkligt och det, och lite till, sa jag också i nästa mail.

Svar:
”Jag vet inte riktigt vad vi kan erbjuda annars. Självklart är det så att vi har missat att informera dig om varorna du behövde köpa till, men mycket mer kompensation än det vi erbjuder kan vi nog inte ge. Du har inte något telefonnummer vi kan nå dig på? Blir alltid lättare att komma fram till en lösning då.

6 responses »

    • Jag vill naturligtvis ha alla saker jag blivit lovad, till att börja med. Det är strul jag vill slippa. Jag vill också slippa att fara fram och tillbaka för att kompletteringshandla hela tiden.

  1. Sånt där är ju så jobbigt.
    Har också hört fler som klagat på bauhaus just med detta att man måste köpa massa delar separat.
    Allt krångel som blir är ju så frustrerande

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

