Tack och lov…

Standard

I morse tyckte jag att jag var väldans snabb och effektiv. Jag hann en massa och behövde inte stressa alls, var till och med i god tid vid busshållplatsen.
Väl där kom jag på att jag 1. hade glömt att sätta på ansiktet och 2. glömt min matkasse hemma i hallen.

Tack och lov jobbar jag centralt och kan köpa lunch lätt och smidigt, tack och lov har jag protein här på jobbet så jag åtminstone kan få mig en proteinlatte till mellis. Tack och lov finns det någon där hemma som kan äta upp maten som står fint packad i hallen. Å tack och lov är det fredag idag och kan få vila hjärnan över helgen.

7 responses »

  1. Och jag tycker att det är skitbra att INTE jobba centralt. Dels minskar risken att träffa på puckon man inte vill se, dels gör man inte av med så mycket pengar. Där jag jobbar finns det idag tre matställen. Nu är ett fjärde på g, lite mer åt kaféhållet. Så jag lär inte svälta ihjäl! 😀

    • Jag är sån att de jag inte vill se, ser jag inte oavsett var jag är. 😉
      Tidigare jobbade jag på soc i Gottsunda, hade barnen i skola där och boendet på Gipen. Till slut visste jag inte om att det fanns en värld utanför Gottsunda! Så för mig är det tvärt om, jättestort att vara utanför bubblan. 🙂

      • Jag jobbar långt från hemmet också och jag gillar det! Efter att ha gått hemma så länge som jag gjorde är det extra viktigt för mig att komma ut, bort, hemifrån när jag jobbar. Jobba hemma skulle jag i dagsläget inte alls kunna tänka mig, jag vill ha kollegor och se nåt annat än hemmets väggar. Och stan. För den klarar jag mig utan! 😀

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

