Åt helvete med badrummet

Standard

Det går inte bra, men jag är inte förvånad utan börjar i stället bli bitter och van med att saker skiter sig eller går åt helvete för mig.
Handfatet jag köpte, och på given fråga fick veta att allt var med,  allt var komplett och bara att sätta upp på väggen, är inte alls gjort för väggupphängning. Nops, det ska vara ett jävla skåp under och i min värld är det bara pensionärer i 70-talsvillor som har skåp under handfatet.
Hur som, handfatet är uppackat och kartongen kastad så jag får böja mig och köpa ett skåplevete. Får försöka pimpa det en smula. Handdukshängaren som också skulle vara komplett kom utan vattenkopplingar.

Efter att ha mailat Bajshus fick jag veta att ”jodå, de har kopplingar men säljer sällan sådana eftersom ” hantverkaren i nästan alla fall har med sig egen” Jaha, men säg det då för fan när jag frågar!
När det gäller handfatet fick jag inga klara besked utan först ville de veta vad jag köpt för märke!! Som om det skulle göra någon skillnad!

Å så nästa helveteshändelse… I mitt badrum har jag som en alkov där badkaret står. Det är inte inbyggt utan bara en alkov.
Tidigare hade jag våttapet på väggarna men har nu klinker. DÄRFÖR FÅR INTE BADKARSHELVETET INTE PLATS i alkoven längre!!

Ikväll ska jag äta räkor och dricka vin… å jag hoppas att Mats har med sig mycket vin för det lär behövas.
Men först ska jag träffa bloggpolaren Annika och ta ett glas med henne. Måste ju passa på när hon är här och turistar i min stad!

10 responses »

  1. Hej! pensionären här med underskåp hahaha.
    När jag fixade mitt badrum köpte jag först ett handfat på bauhaus. Råkade komma när med klockan och det blev ett långt styggt märke. Räckte med att bara komma mot det så blev det fult. vattenlås som var med slöt inte tätt och packningarna var för klena.
    Slängde skiten och satte in ikeas fyrkantiga med underskåp och är helnöjd.

    Jäkla otur du har. hade väl räckt att det hade krånglat och inte strulat med badkaret också

  2. Men va fan, Bajshus visar sin inkompetens som vanligt. Jaa, ta lite extra vin så kanske du kommer på en lösning. Jag har gjort liknande fel med bokhyllor som inte fick plats i nyrenoverat rum på grund av golvsocklar, men badkar och klinkers är ju liiite svårare att fixa till… Man kan ju liksom inte möblera om ett badkar…
    Men håll oss uppdaterade om utvecklingen!!!

  3. Pingback: Olika, så olika… « Mies liv

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

