De HjärnLösa

Standard

DHL har gjort det igen!

Igår 19.12 fick jag ett mess från DHL som sa att jag skulle okeja en leverans före 19.00 för att få den hemskickad idag.
Jag gick senare in på deras hemsida och bokade om leveransen, helt enligt instruktion. Kunde välja på dagar, men inte på tider. Alla leveranser ska tydligen ske mellan 12-14. Hjärndött!
Nåväl, jag pickade i att leverans ska ske i morgon 9/8 och tänkte lösa det genom att ta några timmars ledigt. För enligt deras egna instruktioner skulle jag, ingen annan, ta emot och signera skiten!

Idag ringde min dotter och berättade att jag fått ett paket från DHL!! Var tvungen att undersöka saken lite mer och såg att sonen tagit emot och signerat!! Tydligen gick det jättebra!

Det är inte lätt att vara en god kund, göra rätt och riktigt när inte företagen vet vad de själva sysslar med.
Å nu hoppas jag att strulet är över för nu. För det som är beställt är en dörrstoppsgrunka till altandörren som Mats ska fixa i helgen. DET kan inte. får inte strula, för utan altandörr vill jag inte vara.

……………………………………………..

Å när jag kom hem hade jag fått, förutom dörrstoppsgrunkan till altanen, även ett brev från DHL. Där ber de mig gå in på sin hemsida för att bestämma leveransdag!
JAG HAR JU FÖR FAN GJORT DET!! Men det hjälpte ju inte, sändningen kom fram en dag för tidigt enl den, men i tid enligt SMS som jag aldrig svarade på!

……………………………………………..

Googlar man ”spärr till altandörr” får man den här bildträffen. Hur tänkte de där?

13 responses »

  1. Nu blev jag lite full i skratt när jag såg den med ett hjärta. Kom att tänka på ett program där de pratade om brazelian wax (eller hur det stavas) Och man fick se en som skaffade sig en musperuk, som hon kallade det, i form av ett hjärta för att överraska sin kille., Ja jisses :-)))

  2. Jaha sidärja. Ville bara vara lite snäll och dela med mig min förkylning. Fast nu äntligen är jag helt frisk. Det tog 2 veckor,inte kul alls! Krya på dig!

Var så goda, nu är det er tur att tycka till och skriva något!

